Tot vrijdagochtend geen treinen tussen Breda en Roosendaal na grote brand
De schade aan het spoor is zo groot dat de werkzaamheden langer duren dan verwacht. ProRail meldde eerder dat er sowieso de rest van de woensdag geen treinen meer zouden rijden op dit traject.
'Over een lengte van een kilometer moeten we draad vernieuwen'
"De trein moet in delen worden afgesleept. Pas daarna kan het herstel aan het spoor plaatsvinden", meldde het bedrijf in een nieuwe verklaring woensdagavond.
"Een sleeplocomotief sleept het voorste deel van de trein af naar het rangeerterrein bij station Roosendaal. Vervolgens gaat de locomotief terug om ook het achterste deel van de trein daarheen te brengen. De overige wagons zullen in zijn geheel van het spoor afgehaald moeten worden. Pas als dat gebeurd is, kunnen we de infrastructuur herstellen. Over een lengte van een kilometer moeten we draad vernieuwen. Ook bovenleidingsportalen hebben schade opgelopen. Het kost veel tijd om die te herstellen."
Bovenleiding op de trein
De brand in de goederentrein bij Etten-Leur brak rond het middaguur uit nadat een bovenleiding op de trein belandde. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is volgens ProRail nog onduidelijk.
De trein zou onderweg zijn geweest naar Vlissingen Sloehaven. Er zaten geen reizigers in de trein. Bij de brand kwam veel rook vrij. Mensen in de buurt werd gewaarschuwd uit die rook te blijven.
LEES OOK: Tientallen auto's verwoest bij grote brand op goederentrein