Krokettenmerk Van Dobben verdwijnt uit supermarkt

13 september 2012 om 19:24
nl
Het bekende kroketten- en bitterballenmerk Van Dobben verdwijnt in de toekomst uit de supermarkt. Aanleiding is de fusie tussen de snackfabrikanten Ad van Geloven in Tilburg, bekend van Mora, en Royaan van het merk Van Dobben. Dat meldt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) vrijdag.
Geschreven door

De NMa geeft toestemming voor de fusie tussen de de merken, maar alleen als het fusiebedrijf afstand doet van Van Dobben als retailmerk. Anders zou de combinatie van Ad van Geloven en Royaan een te sterke marktpositie krijgen op het gebied van kroketten en bitterballen, denkt de NMa. Dat zou nadelige gevolgen hebben voor prijs en kwaliteit.
In de snackbar blijft Van Dobben wel gewoon verkrijgbaar. De gefuseerde bedrijven moeten de merknaam Van Dobben in licentie geven aan een concurrent, die vervolgens zes jaar de tijd krijgt om een merkwijziging door te voeren.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.