Coldplay tipt Eindhovense band The Dirty Denims op website
Veel Coldplay-fans bekijken de site regelmatig om te zien wat de band leuk vindt. Eerder gaf Coldplay de Nederlandse bands Rigby en Kensington al eens een plekje op hun site.
Eer"Ineens zagen we allemaal berichtjes voorbij komen op Twitter", aldus zangeres Mirjam. Al snel kwamen ze erachter dat al die nieuwe volgers en retweets te danken waren aan het feit dat hun clip op Coldplay.com was geplaatst.
"Zelf luister ik niet zo vaak naar Coldplay", bekent Mirjam. "Maar natuurlijk vinden we het een eer dat zo'n bekende band onze muziek tipt aan hun fans. Ik heb gehoord dat ze zelf nog goed weten hoe het was om niet bekend te zijn en ik vind het tof dat ze erin investeren om onbekende muziek te promoten."
FamousToevallig gaat hun single Famous precies over dat bekend zijn. "Het lied gaat met een knipoog over mensen die er alles voor over hebben om beroemd te worden, terwijl het eigenlijk nergens meer op slaat", vertelt Mirjam.
Maar willen ze niet beroemd worden dan? "We willen het zelf natuurlijk ook wel een beetje, maar dan wel op onze eigen manier, met onze eigen muziek. Juist daarom is het zo leuk dat we daar op deze manier weer meer bekendheid mee krijgen", aldus de zangeres.
'24/7/365'The Dirty Denims speelden onder andere op het Zwarte Cross Festival, Rockin' Park en Lowlands. Ze werden in april 2012 3FM Serious Talent met het nummer '24/7/365'.
De komende maanden zijn ze regelmatig in Brabant te zien, onder andere bij Muziekcafé Helmond en in PopEi in Eindhoven.