Nieuw beeldmerk Eindhoven moet energie uitstralen
De stad doet het voortaan alleen met een beeldmerk en krijgt geen nieuwe slogan. "Eindhoven leading in technology was te éénzijdig, omdat Eindhoven zoveel meer te bieden heeft, zoals design", zegt Helms. De wethouder hoopt dat het nieuwe beeldmerk vijf tot tien jaar mee zal gaan.
Op social media als Twitter wordt erg wisselend gereageerd op het nieuwe beeldmerk van Eindhoven. De pas afgetreden wethouder Mary Fiers noemt het geslaagd en is trots. Maar er zijn ook kritische geluiden. Een Twitteraar schrijft: "Dat kan mijn neefje van drie ook."
Oppassen voor verkeerde associatiesProfessor Boekema van de Universiteit Tilburg, die een expert is in city marketing, vindt dat het nieuwe beeldmerk de dynamiek uitstraalt die bij de stad Eindhoven past. Boekema zegt dat het beeldmerk consequent en zoveel mogelijk moet worden gebruikt om het tot een succes te maken.
Hij waarschuwt wel voor verkeerde asociaties. "Gekanteld zou het logo op het beeldmerk van de waffen SS kunnen lijken en dat wil je natuurlijk niet." Wethouder Helms zegt dat je nooit een logo kan maken dat geen associaties oproept en is absoluut niet van plan om het beeldmerk aan te passen.