Meest twitterende Brabantse wijkagent Fred Stork: 'Ik ben een bekende snoet door mijn tweets'

14 augustus 2013 om 10:54 • Aangepast 22 november 2020 om 03:33
nl
De naam Fred Stork zegt je misschien niet veel, maar @brigadierSTRYPi is een lokale beroemdheid in Eindhoven. Fred Stork is de meeste actieve twitterende wijkagent van Brabant en dat levert hem een lokale sterrenstatus op. "Mensen weten mij door Twitter te vinden. Daardoor word ik sneller herkend in de wijk."
Profielfoto van
Geschreven door

De digitale teller heeft de 9200 tweets inmiddels al aangetikt. Daarmee staat Stork op de tweede plek op de ranglijst van de twitterende wijkagenten. Een collega uit Rotterdam heeft inmiddels de grens van 10.000 tweets al overschreden.
'Duizenden extra ogen en oren'Het is @brigadierSTRYPi niet om het aantal tweets te doen "Het gaat vooral om de kwaliteit van de tweets, niet om de hoeveelheid. Het levert mij ontzettend veel op. Als ik een opsporingsbericht deel op Twitter, heb ik er meteen duizenden extra ogen en oren bij. Zo hebben wij bijvoorbeeld al gestolen auto's en fietsen opgespoord. Samen sta je sterk."
Op Twittter ligt de grens om iemand aan te spreken een stuk lager. De kans is ook groter dat je negatieve berichten te lezen krijgt, maar dat valt volgens Fred Stork reuze mee. "Het is eigenlijk een zeldzaamheid dat mensen via Twitter boos op je worden."
Snel bekend wordenOnlangs is Fred Stork van wijk gewisseld. "Als wijkagent is het zaak om snel bekend te worden in de wijk, en Twitter heeft hiervoor gezorgd. Veel volgers wonen in de wijk en in mijn werkgebieden. Zonder Twitter was het anders nooit gelukt dat ik zo snel een bekende snoet ben geworden in de wijk."
Niets dan lof bij @brigadierSTRYPi over het sociale medium Twitter. "Het zorgt voor een beter netwerk in de buurt en de regio. Het is niet meer weg te denken uit mijn dagelijkse werkzaamheden en het zorgt voor een veiligere samenleving."
Twitter te tijdrovend? Veel mensen vragen zich af of een twitterende wijkagent nog wel genoeg tijd heeft om 'boeven te vangen'. " Onderzoek naar politie en het gebruik van sociale media heeft uitgewezen dat een wijkagent zeven minuten per dag kwijt is aan het versturen van Tweets en acht minuten aan het beantwoorden ervan. Een kwartiertje per dag dat mij zeer goed besteed lijkt."


App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.