'CZ dwingt bescherming imago af bij zorgverleners'

13 oktober 2013 om 20:52
nl
Zorgverleners die een contract hebben afgesloten met zorgverzekeraar CZ mogen zich niet negatief uitlaten over het Tilburgse bedrijf. Dat staat in de inkoopvoorwaarden die CZ stelt aan zorgaanbieders, weet NU.nl maandag te melden.
Geschreven door

Deze inkoopvoorwaarden zijn in handen gekomen van NU.nl.  In de voorwaarden is een hoofdstuk 'imagoschade' opgenomen waarin staat te lezen dat zorgverleners zich niet negatief mogen uitlaten.
'Passage te zwaar genomen' Een woordvoerster van CZ laat aan NU.nl weten dat de passage te zwaar wordt genomen. CZ stelt dat de regel 'in principe een dode letter' is. "Wat wij hiermee willen uitstralen is dat wij een samenwerking met een zorgverlener aangaan en als je problemen hebt dat je het overleg zoekt", aldus de woordvoerster. "Op geen moment willen wij mensen de mond snoeren."
De zegsvrouw erkent dat de passage wel zo wordt geïnterpreteerd en zegt toe dat het bedrijf de regel opnieuw zal bekijken.
85 miljoen euro voor reclameactiesMaandag kwam zorgverzekeraar CZ Groep in Tilburg in het nieuws omdat hun klanten in hun premie jaarlijks samen 85 miljoen euro aan reclame- en promotie-acties betalen. Dit komt volgens de verzekeraar neer op 37 euro per verzekerde per jaar.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.