Megadeal: BrandLoyalty uit Den Bosch overgenomen voor zo'n 266 miljoen euro

5 november 2013 om 23:54
nl
Een Amerikaans bedrijf Amerikaanse Alliance Data Service (ADS) koopt voor zo'n 266 miljoen euro BrandLoyalty, een bedrijf dat in Den Bosch is gevestigd. Dat maakte ADS dinsdagavond laat bekend. BrandLoyalty is bekend van acties om klanten aan supermarkten te binden zoals voetbalplaatjes en spaarzegels.
Geschreven door

Voor circa 360 miljoen dollar (circa 266 miljoen euro) krijgt ADS zo'n zestig procent van de aandelen in handen. "Alliance Data heeft ook de mogelijkheid om de resterende veertig procent te verwerven over een periode van vier jaar'', aldus ADS.
BrandLoyalty draaide in 2012 een omzet van 363 miljoen euro.
Loyaliteitsprogramma'sZowel het Amerikaanse bedrijf ADS als BrandLoyalty houden zich bezig met zogeheten loyaliteitsprogramma's, zoals bijvoorbeeld spaarzegels. Bij BrandLoyalty werken 400 mensen, van wie 180 op het hoofdkantoor in Den Bosch. ADS telt 11.000 werknemers en is vooral bekend van de Air Miles.
BrandLoyalty sponsort de schaatsploeg van Jac Orie, waar onder anderen Stefan Groothuis schaatst.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.