Bavaria-commercial met overleden idolen valt slecht bij Amerikaanse pers
Marilyn Monroe, Elvis, Kurt Cobain, John Lennon, Bruce Lee en Tupac Shakur: het zijn sterren die al lang en breed begraven zijn, maar in de Bavaria-commercial komen ze weer tot leven. Weliswaar als bejaarden, maar genietend van een biertje op een tropisch eiland.
'Schande'Het toonaangevende muziekblad Rolling Stone spreekt schande over de commercial. "De makers moeten niet gek opkijken als de nabestaanden van de sterren klagen over de reclame", schrijft Rolling Stone.
Het Amerikaanse blad Time haalt ook uit naar Bavaria. "'Sommigen zullen zich afvragen of het wel van goede smaak getuigt om dubbelgangers van overleden sterren alcohol aan de man te laten brengen. Maar wat kun je verwachten van een bedrijf dat bier met fruitsmaak verkoopt?"
Commentaren toch positief Muzieksite Billboard noemt het 'verrassend' dat de meeste YouTube-reacties op de spot positief zijn. "De Europese interpretatie van humor is blijkbaar anders", schrijft de New York Times. De krant vraagt zich af of iemand de commercial echt grappig gaat vinden.
Bavaria-directeur Peer Swinkels zei dat de spot met een typische knipoog is gemaakt. "Zoals je van ons gewend bent." Eerder dreef acteur Charlie Sheen in een Bavaria-commercial de spot met zijn drankprobleem.
[YouTube:body:http://youtu.be/m-1iplN7pKY]