Dagelijks 15.000 keer gezocht naar juichpakken Roy Donders op Marktplaats
De juichpakken van 'de stylist van het zuiden' zijn ongekend populair en daardoor inmiddels niet meer verkrijgbaar bij supermarktketen Jumbo uit Veghel. En dat betekent dat Nederlanders op zoek gaan naar andere manieren om aan het pak te komen, zoals op Marktplaats. Daar overspoelen de feloranje pakken de koop- en verkoopsite.
Uit cijfers blijkt dat iets meer dan een week geleden Nederlanders dagelijks 700 advertenties plaatsen voor de markante outfit op Marktplaats, werd zondag duidelijk. De afgelopen week kwamen daar dagelijks nog eens 300 advertenties bij. Op die manier probeert menigeen een slaatje te slaan uit de populariteit van het supporterspak. Ook warenhuis HEMA probeert te profiteren van de vraag en kwam met een eigen juichpak. 'Als de donder naar HEMA', zo luidt de scherpe slogan.
Aanbod Oranjeartikelen neemt toeDe populariteit van de juichpakken is misschien wel een goede graadmeter voor de WK-koorts, die volgens Marktplaats nu langzaamaan zichtbaar wordt. Zo werd er de afgelopen week dagelijks gemiddeld 40 procent meer Oranjeartikelen aangeboden dan normaal.
Overigens doen niet alle artikelen het op Marktplaats goed. De huidige editie van het Bavariajurkje van de bierbrouwer uit Lieshout, de HolánDress, scoort dit jaar minder dan bij het vorige EK en WK. Momenteel worden dagelijks gemiddeld 50 nieuwe advertenties geplaatst met het jurkje.
Meer kledingstukkenBehalve het juichpak en de HolánDress is er ook nog de WK Dress van Olcay Gulsen en de FlagDress uit Uden. De keuze is reuze, dus. Maar welk kledingstuk zouden we moeten aantrekken tijdens het WK? Een marketingexpert geeft antwoord.