Reparatie fietstunnel Weg van de Toekomst Oss ‘eindelijk’ begonnen: ‘Ik schaam me dood’

13 juni 2014 om 15:46
nl
De reparatiewerkzaamheden van de futuristische maar 'kapotte' fietstunnel onder de Weg van de Toekomst in Oss zijn vrijdag 'eindelijk' begonnen. De schermen en displays in de 'PleasantPass' zijn al een half jaar defect. "Dat is onaanvaardbaar. Ik schaam me dood inmiddels", vertelt bedenker en professor Pieter Jan Stallen.
Geschreven door

De oprichter van de innovatieve fietstunnel moest de schermen waarop persoonlijke berichten getoond worden noodgedwongen uitschakelen. "Het is een blamage", vertelt Stallen teleurgesteld. "We presenteerden de PleasantPass destijds als een vernieuwende tunnel, maar het is nu al een half jaar lang een doodgewone tunnel."
Het was de bedoeling dat fietsers zich via hun smartphone konden 'aanmelden' voor de diensten van de tunnel. Bij het sturen van een sms konden zij persoonlijke berichten krijgen als 'hallo Henk' en 'tot ziens Jan' als ze door de tunnel zouden fietsen. Doel was om daarmee de veiligheid te vergroten.[YoUTube:body:http://youtu.be/oTSveiVsTPE]
'Nooit zo lang mogen duren'Maar de PleasantPass is al een half jaar stuk. De schermen werden vernield door vuurwerk of konden de hitte van de zon niet verdragen. "Ze hebben veel te laat de opdracht gegeven om de tunnel te repareren. Het had nooit zo lang mogen duren", vertelt de professor.
De reparateurs zijn vrijdag begonnen met de herstelwerkzaamheden. "Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt, maar in dit geval is het eerst zien dan geloven." De fietstunnel ligt in het verlengde van Singel '40-'45 en gaat onder de Megense Baan door.[Tweet:body:https://twitter.com/Gooseed72/status/412225025161576449]
Meer problemen met de wegNiet alleen de kapotte schermen teisteren de Weg van de Toekomst. Ook de Glowing Lines gloeien niet meer. De lijnen zijn volgens ontwikkelaar Heijmans gevoelig voor vocht. Daardoor is de proef met de gloeiende lijnen op de N329 tijdelijk stopgezet.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.