Bavaria wil geen conflict met FIFA en ziet af van WK-stunt ‘Bavario’
De bierbrouwer had grote plannen met de nieuwe WK-stunt. Het Algemeen Dagblad schrijft dat de campagne volgens marketeers al enkele tonnen zou hebben gekost. Bavaria spreekt dit tegen. Een woordvoerder van Bavaria vertelt dat de bierbrouwer zich met de term 'Bavario' volgens FIFA zou associëren met het WK zonder zelf sponsor te zijn.
Om een rel tijdens het prestigieuze voetbaltoernooi te voorkomen, heeft Bavaria besloten af te zien van de peperdure WK-stunt. "Iedereen weet wat er op het WK van Zuid-Afrika met de Bavaria Babes is gebeurd", aldus een woordvoerster tegen het AD. "Uiteindelijk hebben we voor een campagne gekozen die beter bij ons past."
Bavaria snapt ophef niet Tegen Omroep Brabant zegt een woordvoerster van Bavaria de ophef niet te snappen. "Dit was gewoon een van de campagne-ideeën voor het WK", vertelt ze. "Zo hebben wij altijd meerdere concepten, maar deze is afgevallen. We hebben hier dus ook nog geen tonnen ingestoken."
Bavaria was van plan om flink te gaan scoren met de campagne, zo schrijft het AD dinsdag echter. Volgens bronnen in de marketingwereld stonden de kratjes met de tekst 'Bavario' al klaar. De bierbrouwer wil geen mededelingen doen over de kosten.
In de clinch met FIFADe bierbrouwer uit Lieshout lag op het vorige Wereldkampioenschap voetbal al in de clinch met de FIFA. Twee Bavaria-meisjes kwamen in de cel terecht na de omstreden Dutch Dress.