Video

Lesmethode over opzetten webwinkels van Tilburgse docenten groot succes

3 juli 2014 om 19:18
nl
Ze schieten ook in Brabant als paddenstoelen uit de grond, webwinkels. Steeds meer mensen proberen hun handel online te slijten vanuit huis. We kopen ook steeds meer online, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Toch wordt het opzetten van een webwinkel vaak onderschat, zegt docent handel Frans Veekens van de Rooi Pannen in Tilburg.
Geschreven door

Omdat er nog helemaal geen lesmethode was over internetondernemen, ontwikkelde Frans met een paar andere docenten een lesmethode. Om praktijkervaring op te doen, begonnen de docenten zelf met een webwinkel in sokken. “Dat viel nog niet mee”, zegt Veekens.
Bij het Kiala ophaalpunt in Sint Oedenrode is het een drukte van belang met het ophalen en retour zenden van online bestellingen. “Binnen tien jaar zijn bijna alle winkels verdwenen en kopen we alles online”, is de overtuiging van ondernemer Peter van Hagenberg van de winkel waar het Kiala ophaalpunt is.
Van Hanenberg merkt dat er steeds meer gekocht wordt op internet. "Maar zeker de helft wordt ook weer teruggestuurd, vooral kleding en schoenen", zegt hij.
Problemen bij opzetten webwinkelPure onderschatting is vaak het grote probleem bij het opzetten van een webwinkel, aldus de docent handel. "Veel mensen denken, dat doen we wel even. Paar tekstjes en foto’s en ik ben klaar. Helemaal niet waar. Mensen beseffen niet wat er allemaal bij komt kijken."
Van het lesboek Webshopheld verschijnt binnenkort de tweede druk. Vanuit heel Nederland is er belangstelling voor de lesmethode in het opzetten van webwinkels. Bovendien gaan de veranderingen online zo snel, dat een tweede druk nodig was.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.