Lesmethode over opzetten webwinkels van Tilburgse docenten groot succes
Omdat er nog helemaal geen lesmethode was over internetondernemen, ontwikkelde Frans met een paar andere docenten een lesmethode. Om praktijkervaring op te doen, begonnen de docenten zelf met een webwinkel in sokken. “Dat viel nog niet mee”, zegt Veekens.
Bij het Kiala ophaalpunt in Sint Oedenrode is het een drukte van belang met het ophalen en retour zenden van online bestellingen. “Binnen tien jaar zijn bijna alle winkels verdwenen en kopen we alles online”, is de overtuiging van ondernemer Peter van Hagenberg van de winkel waar het Kiala ophaalpunt is.
Van Hanenberg merkt dat er steeds meer gekocht wordt op internet. "Maar zeker de helft wordt ook weer teruggestuurd, vooral kleding en schoenen", zegt hij.
Problemen bij opzetten webwinkelPure onderschatting is vaak het grote probleem bij het opzetten van een webwinkel, aldus de docent handel. "Veel mensen denken, dat doen we wel even. Paar tekstjes en foto’s en ik ben klaar. Helemaal niet waar. Mensen beseffen niet wat er allemaal bij komt kijken."
Van het lesboek Webshopheld verschijnt binnenkort de tweede druk. Vanuit heel Nederland is er belangstelling voor de lesmethode in het opzetten van webwinkels. Bovendien gaan de veranderingen online zo snel, dat een tweede druk nodig was.