Jumbo groeit harder dan de markt, vooral te danken aan uitbreiding aantal winkels
20 augustus 2014 om 11:51
nl
De supermarkten van Jumbo hebben in het eerste halfjaar ruim 26 procent meer omzet gedraaid dan een jaar geleden. De groei is voor het grootste deel te danken aan de uitbreiding van het aantal winkels. Als dat buiten beschouwing wordt gelaten komt de omzetgroei uit op 3,4 procent.
Daarmee presteert de formule beter dan het marktgemiddelde want dat kromp met 0,2 procent. Dat maakte de directie van de supermarktketen woensdag bekend.
Bij de C1000 winkels die Jumbo twee jaar geleden overnam liep het anders. Daar daalde de omzet met 33 procent. Maar volgens Jumbo komt dat door de afname van het aantal winkels en de afbouw van de C1000-formule.
Roy DondersJumbo had een hit met de WK-actie met het juichpak van de stylist van het Zuiden Roy Donders. Die actie heeft bijgedragen aan de omzetontwikkeling, zo laat Jumbo weten. Maar de supermarktketen relativeert dit. Volgens financiëel-directeur Ton van Veen bestaat een half jaar uit zes maanden en niet alléén uit een WK-maand.