Jumbo scoort met juichpak Roy Donders veel beter dan hamsters van Albert Heijn

22 augustus 2014 om 11:55 • Aangepast 24 april 2020 om 16:31
nl
Tijdens het wereldkampioenschap voetbal deze zomer heeft supermarktketen Jumbo uit Veghel beduidend meer winst gemaakt dan concurrent Albert Heijn. De Veghelse keten versloeg met het juichpak van Roy Donders de hamsters van Albert Heijn.
Geschreven door

Moederbedrijf Ahold van Albert Heijn presenteerde deze week weinig sprankelende halfjaarcijfers: de marktleider heeft last van concurrentie en maakt een pas op de plaats. In het kwartaal van het WK-voetbal daalde de omzet zelfs twee procent.
WK valt tegen voor AHTegen het NOS Radio 1 Journaal zegt de supermarktketen ook meer verwacht te hebben van het WK. Klanten reageerden positief op de WK-hamsters, maar gaven niet meer uit.
Net als Roy Donders begreep ook supermarktketen Jumbo deze zomer wel hoe je harde cash maakt van pailletten. Het Tilburgse stijlicoon Donders ontwierp een juichpak voor de supermarkt (niet overal goed ontvangen) en die waren niet aan te slepen.
De Veghelse grootgrutter zat er dus warmpjes bij dankzij ons Royke. Jumbo vergeleek de WK-omzet met die van kerst.
[YouTube:body:http://youtu.be/rsvfxZmcqhc]

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.