Merknaam Philips nog nooit zoveel waard geweest, nu ruim 10 miljard dollar

9 oktober 2014 om 10:04
nl
De merknaam Philips is het afgelopen jaar vijf procent meer waard geworden. Dat bleek donderdag bij de publicatie van de ranglijst van 's werelds meest waardevolle merknamen van onderzoeksbureau Interbrand. Met een waarde van ruim tien miljard dollar is het Eindhovense elektronicaconcern de nummer 42 op de lijst en de hoogst genoteerde Nederlandse onderneming.
Geschreven door

Naast Philips hebben twee andere Nederlandse bedrijven een notering in de top honderd. Oliemaatschappij Shell zag zijn merkwaarde met veertien procent toenemen naar 6,3 miljard dollar waarmee het de nummer 65 is op de lijst.
Heerlijk, helder, nummer 95Het merk Heineken werd drie procent minder waard. Met een waarde van 4,2 miljard dollar is de bierbrouwer de nummer 95 op de lijst.
Technologieconcern Apple bleef overigens met een merkwaarde van 118 miljard dollar lijstaanvoerder gevolgd door Google, dat eveneens meer dan honderd miljard dollar waard is.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.