'Des 'n schoon waoge' en toch is er voor Roy Donders WK-busje amper interesse op kijkdag
Dat er bijna geen kijkers komen opdagen is voor Rob Meijer van veilinghuis BVA Auctions geen echte verrassing. “De meeste mensen kijken tegenwoordig online, op internet was het busje zaterdagmiddag al 40.000 keer bekeken.” Er is al 3700 euro geboden.
Of dat kijkers of kopers zijn weet het veilinghuis natuurlijk niet, maar belangstelling is er genoeg.
'Wat de gek er voor geeft'Vanaf vijf uur zaterdagmiddag kan er online geboden worden op het busje. Toine uit Tilburg is een van de weinige ‘echte’ kijkers.
Hij werpt een kritische blik op het busje en denkt dat het een keer is overgespoten. "Het is maar wat de gek er voor geeft", zegt hij.
Staat in garage in de wegRoy Donders zelf komt ook nog even een kijkje nemen. Hij wil van het busje af, omdat het thuis in de garage in de weg staat. "Eigenlijk was het meer een bevlieging, ik dacht dit is mijn eerste commercial, ik wil hem hebben. Maar toen hij in de garage stond dacht ik, wat moet ik er nu mee?" zegt Donders.
Volgens Roy rijdt het busje nog prima, maar gaat het niet harder dan 70 of 80 kilometer per uur. “Als je haast hebt, dan moet je hem maar eerst opvoeren”, lacht de stylist van het zuiden.
Leuke dingen van de opbrengstDe reclame campagne van afgelopen zomer was een groot succes en heeft de stylist dan ook geen wind eieren gelegd. Op internet deden geruchten dat de Tilburger 500.000 euro zou hebben ontvangen. Donders ontkende dat, maar gaf wel toe "ruimer te kunnen leven"
Toch verkoopt hij dan nu ook zijn busje. "Ja hij is van mij, ik heb hem zelf gekocht en wil hem verkopen, ik ben ook maar een mens" grapt de stylist.
Roy Donders denkt dat het busje vooral geschikt is als reclame-object voor bijvoorbeeld een Volkswagendealer. Hij heeft geen idee wat de opbrengst wordt. Van het geld gaat hij leuke dingen doen.