Filmpje omgekomen Anna van Keulen (13) is moderne manier van rouwen: 'Dit is het nieuwe bidprentje'
In een Twitterbericht vroeg Niek van Keulen dinsdag aandacht voor het muzikale filmpje van zijn overleden dochter.
Daarna ging het filmpje in een mum van tijd de wereld over. Ook kreeg de vader tal van steunbetuigingen binnen via social media als Twitter en Facebook. Hij liet woensdag weten dat 'Anna's doel is bereikt'.
Bidprentje 2.0Westerink ziet het steeds vaker gebeuren dat nabestaanden Twitteren en posts op Facebook plaatsen over overledenen. ''Het is nog geen honderd jaar geleden dat het bidprentje populair werd. In eerste instantie werd toen de vraag gesteld of dat nu de manier was van verwerken. Maar later werd het bidprentje massaal omarmd.''
Volgens haar zijn berichten op social media een nieuwe manier van verwerken. ''Social media zijn het nieuwe bidprentje. Het is een nieuwe manier om iedereen te laten weten hoe belangrijk iemand was.''
'Vervulling van wens'Rouwen op social media is niet voor iedereen weggelegd volgens de rouwdeskundige. Volgens Westerink past het wel mooi bij de droom van het jong gestorven meisje. ''Dit digitale bidprentje is een serie tweets waarin de vader en andere nabestaanden aangeven dat Anna is overleden. Daarin wordt duidelijk dat ze een grote wens had, beroemd worden.''
Daarin zijn de nabestaanden volgens Westerink geslaagd. ''Zij wilden een soort standbeeld voor haar oprichten en dat is gelukt. Voor Anna is het een vervulling van haar wens.''
Omgekomen na ongelukAnna kwam twee weken geleden om het leven bij een verkeersongeluk in Tilburg. Ze werd op de Bredaseweg geschept door een auto.
De leerlinge van het Theresialyceum speelde piano en volgde ook toneellessen. Ze had volgens haar vader altijd de droom ooit beroemd te worden.