Geen vergoeding huishoudens na grote stroomstoring Midden-Brabant: ‘Wel moest de communicatie beter'

8 november 2014 om 20:08 • Aangepast 21 november 2020 om 21:42
nl
Enexis is niet van plan om voor de getroffen huishoudens in Midden-Brabant die zaterdagmiddag uren zonder stroom zaten, een compensatie te regelen. De netbeheerder biedt wel excuses aan, omdat de huishoudens te lang op informatie moesten wachten.
Profielfoto van
Geschreven door

Dat liet een woordvoerder zaterdagavond weten aan Omroep Brabant. Tussen Tilburg en de Belgische grens zaten 27.000 huishoudens lange tijd zonder stroom. Zij krijgen geen vergoeding, omdat het volgens Enexis om een technische fout ging.
Evaluatie EnexisUiteindelijk duurde de storing ongeveer 3,5 uur. “Bij een storing langer dan vier uur wordt er een compensatie geregeld”, zei de voorlichter. Enexis erkent wel dat de communicatie met de getroffen huishoudens beter had gemoeten. “Via Twitter brachten we informatie te laat. Dit zullen we evalueren."
De storing ontstond rond het middaguur. Aan de Beeksedijk in Goirle was volgens Enexis een kabel ontploft. "Naast de kabel lagen nog vier andere kabels", lichtte een woordvoerster toe. Een omwonende zag een steekvlam van de kabel komen. Het wegdek was zwartgeblakerd.
Veel dorpen zonder stroomDe storing sloeg over naar een verdeelstation, omdat de beveiliging niet werkte. Daardoor kwamen grote delen van de regio zonder stroom te zitten. Het ging om de dorpen Alphen, Chaam, Baarle-Nassau, Gilze, Hulten, Goirle, Molenschot, Riel, Diessen en Hilvarenbeek.

Wachten op privacy instellingen...

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.