Eindhovense coffeeshops staken Bob-campagne
De coffeeshops gebruikte het groene Bob-logo (Bewust Onbenevelde Bestuurder) om aandacht te vragen voor de verhoogde straffen voor het gebruik van drank en drugs in het verkeer.
Boze BelgenVorige week viel er een boze brief op de mat van de coffeeshops. Het Belgische Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV), dat de eigenaar en bedenker is van verschillende Bob-merken vind het onaanvaardbaar dat de Eindhovense coffeeshops profiteren van de bekendheid van hun logo.
Arnout Akkermans van de Verenigde Coffeeshops Eindhoven baalt dat het logo niet meer gebruikt mag worden. "Dit heeft niets te maken met de inhoud van onze campagne. Het is jammer dat wij alleen maar dreigende taal ontvangen vanuit België in plaats van dat er naar de goede kant van de actie wordt gekeken."
Veilig Verkeer NederlandIn Nederland mag alleen verkeersorganisatie Veilig Verkeer Nederland het Bob-logo gebruiken. Tot op heden wordt de Eindhovense campagne echter niet door hen ondersteund. "Het was wel prettig geweest als ook Veilig Verkeer Nederland aandacht zou vragen voor dit probleem, helaas is dat niet zo", aldus de teleurgestelde Akkermans.
De coffeeshophouders in Eindhoven gaan de komende tijd nadenken over hoe zij hun campagne zonder Bob-logo gaan voortzetten.