Bredanaar krijgt voor 150 euro gratis boodschappen, gewoon omdat hij daar om vraagt
Schraven zegt dat hij simpelweg met een kladpapiertje een supermarkt binnenliep en op zoek ging daar de grootste merken om te noteren.
'Iets goed doen voor vriendin'"Ik stuurde uiteindelijk naar 95 bedrijven een e-mail. In die mail zei ik dat ik een rotjaar achter de rug heb en dat ik iets wilde doen voor een vriendin van me. Ik vroeg of de bedrijven misschien een monstertje konden missen."
Wat er toen gebeurde, overtrof zijn stoutste verwachtingen. "Ik kreeg niet zomaar monstertjes, ik kreeg hele pakketten toegestuurd. Zo stuurde Duo Penotti mij twee potten van 850 milliliter chocopasta toe en ook nog acht kleine potten. Maar van Bon Maman kreeg ik naast jam theedoeken, koffiekopjes en zelfs een koelkastmagneetje."
'Drie keer per dag pakketdienst aan de deur'"Op een gegeven moment kreeg ik drie keer per dag een pakketdienst aan de deur", laat hij lachend weten.
Hij zegt dat ongeveer 20 bedrijven positief reageerden op zijn verzoek. "Katja (van de dropjes, red.) vroeg zelfs welke smaak mijn vriendin het liefste wilde hebben."
'Alleen bekende goede doelen'Schraven zegt bij alle producten die onder Unilever vallen, een negatief antwoord te hebben gehad. "Zij zeiden dat ze alleen producten sturen naar bij hun bekende goede doelen." Ook van bedrijven die in het buitenland zijn gevestigd, kreeg hij niks toegestuurd. "Dat is achteraf ook niet gek, want de e-mail die ik stuurde was in het Nederlands opgesteld."
Het pakket heeft Schraven uiteindelijk niet aan zijn vriendin gegeven. "Nee, ik zei dat alleen maar in de e-mail om sympathie te wekken. Op Kerstavond hebben we met de familie spelletjes gespeeld. En iedere winnaar mocht een deel van het pakket uitkiezen om mee naar huis te nemen."