Communicatieprijs Brabant voor campagne Gay Village in Tilburg, publieksprijs voor Quiet 500

7 januari 2015 om 11:36 • Aangepast 24 april 2020 om 22:06
nl
De bedenkers van de communicatiecampagne voor Gay Village hebben de Bonk gewonnen: de Communicatieprijs Brabant 2014. Die werd dinsdagavond uitgereikt in de NWE Vorst in Tilburg. Armoedeglossy Quiet 500 won de publieksprijs.
Geschreven door

De jury vindt de campagne van Gay Village, een inzending van Stichting Roze Maandag en het Tilburgse reclamebureau Scheepens, gedurfd en vernieuwend.
Wijk voor homoseksuelen, biseksuelen en transgendersIn juni werden de plannen van Gay Village bekendgemaakt: een wijk voor homoseksuelen, biseksuelen en transgenders. Dit zorgde voor veel ophef, maar het plan bleek een verzinsel te zijn. Het doel van de campagne was om aandacht te vragen voor homo- en biseksualiteit.
Tilburgers in armoedeDe Quiet 500 kreeg via internet en het publiek in de zaal de meeste stemmen. In het blad staan verhalen over Tilburgers die in armoede leven. De Quiet 500 is een parodie op de 'rijkenlijst' Quote 500.
De Bonk is een initiatief van Communicatieclub Bourgondië in Tilburg.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.