Creatief op zoek naar een nieuwe baan: je gezicht op driehoeksborden
'Ervaren creatief zoekt baan', is de boodschap die erbij staat. "Als je al een tijd bezig bent met solliciteren en je komt steeds heel ver maar net niet ver genoeg, dan moet je wat anders verzinnen. Dus dat heb ik gedaan, het is uiteindelijk mijn vak. Je moet aanvallen, anders kun je niet scoren", zegt Mulder.
Reorganisatie Op de borden staat dat hij in is voor een baan als marketing manager, creative director, concept developer of senior retail designer. Mulder raakte eind vorig jaar zijn baan kwijt bij een reorganisatie bij de Rabobank. "Ik zat daar bijna drie jaar en de mensen die het laatste binnen waren gekomen moesten er als eerste uit. Naar kwaliteit werd niet gekeken." Eerder werkte Mulder ook tien jaar zelfstandig als retail designer. "Maar daarin is het momenteel heel moeilijk om aan werk te komen. Vandaar dat ik toch probeer voor een ander te gaan werken."
KortingNa de vraag of zijn campagne een dure grap is moet de Bergenaar een beetje lachen. "Ik kreeg een behoorlijke korting omdat het bedrijf dat ze verhuurt mijn actie zo kon waarderen. Maar het kost natuurlijk het nodige. Dus duur? Laat ik het zo zeggen: als het mij een baan oplevert, dan is het heel goedkoop geweest."
Nog los van dat uiteindelijke doel zegt Mulder dat de vele hartverwarmende reacties, die hem met name via de social media bereiken, hem veel goed doen. "En wat betreft die baan? De eerste 'snuffelberichtjes' van werkgevers zijn al binnen, dus wie weet."