Laagste prijsgarantie Jumbo niet altijd en overal, supermarktketen moet campagne aanpassen

24 februari 2015 om 17:47
nl
Jumbo moet de reclamecampagne 'De laagsteprijsgarantie op groente en fruit. Altijd' aanpassen. De Reclame Code Commissie vindt de slogan onduidelijk voor klanten en eist aanpassing.
Geschreven door

Er moet voortaan worden vermeld dat de vergelijking alleen voor groente en fruit in andere supermarkten geldt, bevestigt het hoofdkantoor van de supermarktketen in Veghel.
Niet 'Altijd'Zelfbedieningsgroothandels en weekmarkten vallen bijvoorbeeld buiten die laagsteprijsgarantie. Een groothandel uit IJsselmuiden en marktkoopman uit Nijland tekenden daarom bezwaar aan tegen de slogan.
Een Jumbo-woordvoerster zegt in het blad Nieuwe Oogst dat de Reclame Code Commissie op zich geen probleem heeft met de laagsteprijsgarantie, maar valt over het woordje 'altijd' in de campagne. Dat zou ten onrechte de indruk wekken dat er ook met bijvoorbeeld weekmarkten mag worden vergeleken.
Prijsverschil terugkrijgenDe prijsgarantie, waarbij Jumbo klanten een product gratis geven als dat product ergens anders blijvend goedkoper is, geldt alleen voor supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een winkel of afhaalpunt in dezelfde vestigingsplaats als de Jumbowinkel.
In het vervolg gaat Jumbo duidelijker verwijzen naar de spelregels die horen bij de laagsteprijsgarantie, zegt het Veghelse bedrijf.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.