Eindhoven lijkt in trek bij hoogopgeleiden: één op de vijf kent stad van naam
Intelligence Group deed onderzoek naar de naamsbekendheid van Brainport Regio Eindhoven. Het bedrijf hield een enquête onder bijna 46.000 hoogopgeleide mensen uit 45 landen.
Aan het onderzoek hielpen Brainport Development, de gemeente Eindhoven en de Metropoolregio Eindhoven mee.
Eén op de tien kent BrainportDe onderzoeksresultaten tonen aan dat hoogopgeleiden Brainport Regio Eindhoven relatief goed kennen. Eén op de tien zegt daar wel eens iets van te horen. Vooral in landen die relevant zijn voor de regio, zoals Duitsland, Turkije, China en Spanje kennen hoogopgeleiden de naam goed.
Bij het horen van de naam Eindhoven denken de ondervraagden vooral aan industrie, innovatie en technologie. Ze associëren de regio bovendien vaak met Philips, Slimste Regio, Eindhoven Airport en TU/e. De hoogopgeleiden karakteriseren de regio ten slotte als 'hightech' en 'intelligent community'.
Burgemeester blij met resultatenBurgemeester Rob van Gijzel zegt erg tevreden te zijn met de resultaten van het onderzoek, omdat hij het innovatieve karakter van Eindhoven internationaal juist wil neerzetten.
"Als je meer bedrijven, internationale start-ups, investeringen en kenniswerkers wilt aantrekken, moeten ze natuurlijk wel weten dat je bestaat en wat je ze te bieden hebt", aldus Van Gijzel.