DELA gaat na succesvolle campagne verder met 'gewone mensen' in commercials

22 april 2015 om 18:08
nl
Uitvaartverzorger DELA heeft de smaak te pakken. De commercials van het bedrijf waarin het menselijke aspect wordt benadrukt, zijn een succes. En nu komen er ook mini-documentaires met gewone mensen in de hoofdrol.
Geschreven door

DELA, met het hoofdkantoor in Eindhoven, viel met de reclamespots in de prijzen. In die spots zie je gewone mensen. Ze zeggen dingen die ze altijd al tegen elkaar hebben willen zeggen: "Pap, mam, bedankt voor alles wat jullie voor mij doen."
Bewust gekozenWoordvoerder Martin Kersbergen zegt in het programma Onder Ons daar bewust voor te hebben gekozen. "Wij zetten het normale leven centraal, met gewone mensen." Volgens de woordvoerder is het voor veel mensen herkenbaar en wordt de opzet erg gewaardeerd.
DELA brengt nu binnenkort mini-documentaires over het dagelijkse leven op de eigen website. En van die filmpjes worden ook weer commercials gemaakt.
Commerciële boodschapMedia-ethicus Huub Evers zegt dat DELA handig inspeelt op de populariteit van reality-programma's. "Gewone mensen die een boodschap hebben, maken kennelijk wat los bij kijkers en luisteraars. Maar het is toch de vraag of mensen toch nog doorhebben dat het om een commerciële boodschap gaat", zo zegt Evers.
Martin Kersbergen van Dela zegt dat de commercials passen bij de tijdgeest."Ik denk dat we anders in het leven staan en dat dragen we uit". De nieuwe campagne van de Uitvaartverzorger start in mei.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.