Eindhoven opnieuw beste citymarketeer van het land
De jury roemt de heldere en krachtige uitvoering van het citymarketing beleid van Eindhoven en noemt de stad een voorbeeld voor het vakgebied.
Eindhoven: Technologie, Design en KennisHet feit dat Eindhoven twee keer op rij wint, bevestigt de lange-termijnstrategie op dit gebied, aldus het juryrapport.
In het oog springende ontwikkelingen die in 2014 volgens het juryrapport hebben geleid tot deze prijs zijn de Eindhoven Brandstore en de campagne This is Eindhoven.
Ook het steeds meer doorsijpelen van de kernbegrippen Technologie, Design en Kennis in verschillende beleidsterreinen wordt geroemd.
Het Van Gogh Roosegaarde fietspad, een "betekenisvolle vertaling van het verleden in een moderne ingreep in de openbare ruimte," behoorde direct tot de top 10 van nieuwe toeristische attracties in de wereld.
Erkenning ook internationaal via Financial TimesOok qua evenementenbeleid was het een geslaagd jaar. Naast de Dutch Design Week en GLOW Eindhoven, is een waar hoogtepunt van 2014 het in eigen huis ontwikkelde thema Remember September.
Begin juni 2013 lanceerden Eindhoven365 en gemeente Eindhoven één merk voor citymarketing en de gemeentelijke huisstijl. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit. En dat werpt sindsdien zijn vruchten af, zo blijkt.
De Financial Times erkende Eindhoven al eerder met een sterke derde plaats in haar Foreign Direct Investment Index.
De Nationale Citymarketing Trofee werd maandagavond voor de zesde keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing.