Storing Ziggo achter de rug, bedrijf dinsdagavond getroffen door DDoS-aanval
19 augustus 2015 om 09:23 • Aangepast
21 november 2020 om 16:32
nl
De landelijke storing met internet bij Ziggo is verholpen, meldt een woordvoerster van het bedrijf woensdagochtend. De internetprovider werd dinsdagavond getroffen door een zogeheten DDoS-aanval. Die was pas aan het begin van de nacht opgelost. Ziggo-abonnees hadden daardoor geen of nauwelijks internet. Ook Brabantse klanten van het bedrijf hadden last van de storing.
Het is nog onbekend wie er achter de aanval zit. Op Twitter meldden mensen vanuit grote delen van het land problemen met hun internetverbinding. Ziggo sprak op Twitter van een storing in meerdere regio's.
Wachten op privacy instellingen...
Aanval op dns-server Bij een DDos-aanval wordt een grote hoeveelheid verkeer naar bepaalde servers gestuurd, waardoor die tijdelijk onbereikbaar kunnen worden. De digitale aanval was volgens Ziggo gericht op zijn zogeheten dns-servers, die ervoor zorgen dat ingetikte adressen worden omgezet naar ip-adressen. Als die servers haperen, hapert de internetverbinding. De website van het bedrijf lag er ook een tijdje uit. De site allestoringen.nl meldde rond 22 uur ruim 29.000 storingen.
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...