Video

Moet Breda inzetten op dj's, topsport of de bourgondiër?

28 augustus 2015 om 20:17
nl
Breda moet zichzelf beter in de markt zetten en het nieuwe stadsbestuur heeft wel een idee hoe dat de komende jaren gaat gebeuren. Door middel van het 'Verhaal van Breda' moet de stad richting krijgen. Onderdeel van dat verhaal zouden de onderwerpen dj-stad, topsportevenementen en de bourgondische aard van de stad wel eens kunnen zijn.
Geschreven door

Voor imagodeskundige Rudy van Belkom is het duidelijk. Deze drie mogelijke punten liggen te ver uit elkaar. "Vind punten die dichter bij elkaar liggen dan deze drie en zet in op de bourgondische aard van de stad. Dat bourgondische is er gewoon, waarom zou je dan zoveel moeite doen? Veel publiekstrekkers en evenementen zijn al ingericht op dat bourgondische, neem bijvoorbeeld het Jazzfestival."
Internationale dj-hoofdstadVolgens de plannen van de nieuwe coalitie is de dj-cultuur een belangrijk onderdeel van de stad. Zo komen de wereldberoemde dj's Hardwell en Tiësto er vandaan. Toch is dit volgens Van Belkom niet het punt waar je alles op moet zetten. 'De dj's zijn een goed marketingtrucje, maar niet iedereen kent die jongens, waardoor je op deze manier niet alle bezoekers zult trekken die je zou kunnen trekken."
Topsportevenementen Ook focus op de topsportevenementen is volgens Van Belkom onnodig. ''Topsport is een mooie publiekstrekker, maar aan de andere kant is Breda geen koploper daarin en heeft het veel concurrentie van bijvoorbeeld Rotterdam. Er zal dus veel geïnvesteerd moeten worden om te zorgen dat mensen juist hierom naar Breda komen. Topsport is mooi, houden zo, maar het is niet de essentie van de stad."
"Waarom zou je de charme die je hebt en de historie die daar aan kleeft te min vinden? Waarom zou je het niet versterken? Het leent zich voor het 'Verhaal van Breda'. Er zit emotie in en dat is wat mensen willen", zegt Van Belkom.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.