TNT ontslaat sjoemelende chauffeur en gaat in gesprek met slachtoffers: ‘Een grote teleurstelling’
Voor TNT is het onderhouden en behouden van een goede relatie met haar klanten een belangrijk speerpunt. “We gaan daarom zo snel mogelijk met de betrokken partijen praten over wat er precies is gebeurd”, aldus de woordvoerder. Of TNT een schadevergoeding of een andere compensatie in gedachten heeft, wil de woordvoerder bevestigen noch ontkennen.
'Je wilt niet dat dit gebeurt'Op het moment zijn de verzekeringsexperts van TNT druk bezig om in elk geval een deel van de schade terug te krijgen. Tientallen iPhones en iPads ter waarde van 25.000 euro verdwenen eind vorig jaar als sneeuw voor de zon. In maart deed het postbedrijf aangifte.
Met de recente aanhoudingen lijkt de zaak opgelost. Van blijdschap of opluchting is echter geen sprake, meldt de voorlichter. “Het is nog altijd een grote teleurstelling dat dit heeft kunnen gebeuren. Je wilt niet dat dit je overkomt. Het is nu van belang om de getroffen partijen waar mogelijk te ondersteunen.”
ScreeningstestHet is nog niet duidelijk of de chauffeur daadwerkelijk in dienst was van TNT of een eenmanszaak had. “We hebben in elk geval een strenge screeningstest aan deze meneer onderworpen. Dat is een streng beleid, helaas heeft het alsnog tot iets geleid waar we absoluut niet blij van zijn geworden”, aldus de woordvoerder.
Op de vraag of de screeningstest als gevolg van het incident wordt aangescherpt, reageert TNT kort. “We scherpen ons beleid dagelijks aan en voeren continu verbeteringen door. We gaan dus op dezelfde voet verder.”
DagvaardingDe 27-jarige Bredanaar en de 20-jarige stadsgenoot zijn uitgebreid verhoord en zijn inmiddels weer op vrije voeten. Zij kregen van de politie een dagvaarding mee. Dat betekent dat zij zich moeten verantwoorden bij de rechter.