'Als mensen meeliften op je festival is dat een groot compliment', Eric Boselie trots op succes GLOW
Van 7 tot 14 november wordt in Eindhoven weer het GLOW-festival gehouden. Het lichtfestival is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Vorig jaar kwamen er 650.000 bezoekers op af. Maar als het aan de organisatie ligt is de top nog niet bereikt.
GLOW wil bij de beste drie lichtfestivals ter wereld horen. "Je hebt Lyon in Frankrijk als absolute nummer één en Sydney in Australië is een goede nummer twee. Wij willen daar als Eindhoven graag tegenaan zitten", zegt directeur Eric Boselie.
Gratis toegankelijkDie ambitie heeft uiteraard een prijskaartje. Maar het is volgens Boselie niet te bedoeling dat de bezoekers daarvoor opdraaien. "GLOW blijft gratis toegankelijk. We gaan wel meer 'specials' toevoegen waarvoor mensen een toegangsprijs moeten betalen."
Volgens Boselie doen bezoekers daar niet moeilijk over. Vorig jaar was er ook al een lichtattractie in de Augustijnenkerk waar mensen entree voor moesten betalen. Dit jaar komt er nog eentje bij.
Daarnaast organiseren onder andere het Van Abbemuseum en de Schellensfabriek eigen evenementen waar entree voor betaald moet worden. Boselie juicht deze initiatieven alleen maar toe. "Het grootste compliment is als mensen meeliften op je festival en je succes."
Thema natuur en architectuurHet thema van de tiende editie dit jaar is 'Natuur en Architectuur'. En dat moeten bezoekers volgens Boselie ook heel letterlijk nemen. "We gaan echt de natuur in. Onze route gaat onder meer door het Stadswandelpark."
Verder kunnen bezoekers volgens Boselie meer aanbod verwachten. Ook van andere bedrijven in de stad. "We merken dat de regio GLOW heeft geadopteerd. En dat moet ook, GLOW is een feestje voor iedereen."