DELA schrapt 100 voltijdsbanen, bezuinigingen bij uitvaartbedrijf
Het bedrijf wil voor 17 miljoen aan kosten besparen.
UitzendkrachtenDoor efficiënter te werken, denkt DELA met honderd voltijdsbanen minder uit de voeten te kunnen. In eerste instantie valt het doek voor uitzendkrachten en collega's met een tijdelijk contract.
Of ook vaste krachten hun baan verliezen houdt DELA in het midden. Er wordt eerst ingegrepen op overuren. Een woordvoerder: "Pas als laatste nemen we afscheid van de vaste bezetting."
KlantencentrumBij het Klantencentrum vinden de grootste veranderingen plaats. DELA wil klantcontact efficiënter en meer via internet laten verlopen. Op termijn moeten er hierdoor minder vragen bij het Klantencentrum binnenkomen, waardoor in de komende twee jaar vijftig voltijdsbanen aan arbeidsuren overbodig worden. Hoeveel daarvan vaste arbeidsplaatsen zullen zijn, is volgens de woordvoerder nog niet bekend.