Weer nieuwe naam grastennistoernooi Rosmalen: Topshelf Open wordt Ricoh Open
Doordat Ricoh de nieuwe hoofdsponsor wordt, kan het toernooi weer gaan groeien, aldus toernooidirecteur Marcel Hunze.
De afgelopen jaren devalueerde het spelersveld van het toernooi omdat er minder startgeld kon worden betaald aan de topspelers. Volgens Hunze neemt de kans nu toe dat er weer grote namen naar Rosmalen komen.
Meer budget?Topshelf Open werkte de afgelopen jaren met een budget van rond de 2,5 miljoen euro. Hoeveel dat budget nu gaat groeien is niet bekend gemaakt.
Afgelopen zomer leek Hunze dichtbij verlenging van het sponsorcontract met Topshelf. Beide partijen spraken toen de intentie uit om de samenwerking door te trekken. Maar die nieuwe overeenkomst kwam er toch niet.
Topshelf stopt nu helemaal als sponsor van het toernooi. Volgens Hunze is dat 'in goed overleg' gegaan.
Het grastennistoernooi kende al veel naamsveranderingen. Het toernooi heette van 2002 tot en met 2009 Ordina Open, daarna drie jaar Unicef Open en vervolgens drie jaar Topshelf Open.
Nu neemt het Bossche bedrijf Ricoh dat stokje dus over.