Frank Lammers niet de meest irritante reclame-BN'er: zijn stem valt wel in de prijzen
Volgens de organisator van de verkiezing, het AVROTROS-programma Radar, werden dit jaar ruim 70.000 stemmen uitgebracht
Roosen meest irritante BN’erDe in Breda geboren Adelheid Roosen won de competitie met groot gemak. Ze kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haar zelf werd ontwikkeld. [Tweet:body:https://twitter.com/avrotrosradar/status/676492957126549504]Arie Boomsma kwam niet verder dan 22 procent van de stemmen, en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp kreeg 19 procent. Frank Lammers was genomineerd vanwege zijn rol in de Jumbo-reclames. [YouTube:body:https://youtu.be/gtrtSPR2gKY]TUI wint maar netTUI won de onderscheiding met een klein verschil. Nooit eerder lagen de uitslagen van de top drie zo dicht bij elkaar, aldus Radar. De TUI-reclame van het beest op vakantie kreeg 26 procent van de stemmen. Frank Lammers is de vaste stem van de reclamespotjes van TUI. De reclame van Brillenwinkel Specsavers kwam uit op 25 procent en de belspotjes van Simpel volgden met 24 procent.
De reisorganisatie heeft de reclamecampagne inmiddels aangepast. “Het monster zal nog wel voorbijkomen maar krijgt een minder grote rol in de rest van de reclamecampagne'', zo citeerde Radar een woordvoerder van TUI.[YouTube:body:https://youtu.be/GNzsiQz5O9E]Eerdere winnaars HoyHoy.nl won in 2014 de Loden Leeuw voor meest irritante reclamespot, in 2013 viel Bonprix die eer te beurt en in 2012 Zalando. Tim en Tom Coronel waren vorig jaar de irritantste BN'ers. In 2013 was dat Maarten van der Weijden en een jaar eerder Patricia Paay.