Staatsloterij: 'Geen dubbele loten verkocht, vrouw heeft lotnummer dubbel ingevoerd'

1 januari 2016 om 17:54 • Aangepast 21 november 2020 om 13:42
nl
Moniek Jongejans uit Schijf geloofde tijdens oud op nieuw haar eigen ogen niet. Tot haar grote verbazing was op een van haar hele loten een prijs gevallen. Tot zover nog niets geks, maar exact datzelfde lot was ook in een winkel verkocht als half lot, zo zegt de Brabantse. Volgens de Staatsloterij is het lotnummer echter in de trekkingsapp dubbel ingevoerd.
Profielfoto van Triki Ferenc
Geschreven door
Triki Ferenc

Jongejans heeft totaal geen idee hoe dat kan. Ze kocht via internet twee hele en twee halve loten. Op het hele winnende lot had ze tien euro. Iemand anders die exact hetzelfde lot kocht in de winkel, maar dan de halve variant, won vijf euro.
'Gesjoemeld?'Samen met haar man keek ze vol verwachting naar de uitslag van de oudejaarstrekking. Totdat ze twee keer haar lotnummer zag staan. ''Ik heb vijf à zes keer gekeken. Je gaat gewoon twijfelen aan jezelf, maar het stond er echt.''

De vrouw uit Schijf snapt niet hoe dit kan gebeuren. ''Wordt hier nu gesjoemeld met loten? Ik heb het gevoel dat we belazerd worden'', reageert Jongejans geïrriteerd.
Staatsloterij doet onderzoekDe loterij heeft het voorval onderzocht. ''Dat er staat dat de prijs voor het halve lot in de winkel is gekocht, betekent dat zij het lot handmatig heeft ingevoerd in de Staatsloterijchecker. Er zijn absoluut geen dubbele loten verkocht'', verzekert een woordvoerder.
Jongejans ontkent dat zij het lotnummer nogmaals heeft ingevoerd. ''Ik kreeg direct dit overzicht op mijn telefoon te zien.''

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.