Advertentie over orgel Breda laat Facebookpagina ontploffen: 'Zelfs reacties uit Australië'
Poell besloot foto's van het orgel te maken en deze op Facebook te plaatsen. "Het gebruik van social media ligt voor een kerk niet zo voor de hand, maar via deze weg kun je veel mensen bereiken. Ik waagde het er dus maar op."
Gekkenhuis op FacebookHierna ontstond er een ware run op het orgel. "Het bericht is bijna achttienduizend keer gedeeld en van over de hele wereld stroomden de reacties binnen", vertelt Poell. "Ik kreeg zelf reacties uit Australië en Equador."
Toch moet er in de communicatie van de Betlehemkerk ergens iets zijn misgegaan. De reis die het orgel gaat afleggen wordt een korte. Sterker nog, het blijft gewoon in Breda! De Lutherkerk heeft het orgel voor vijfhonderd euro overgenomen.
Reacties blijven komenHet orgel mag dan verkocht zijn, de reacties blijven binnenstromen. "Nog altijd vragen ontzettend veel mensen via Facebook naar het orgel en wat het moet kosten. Echt bizar wat dit allemaal heeft opgeleverd. Mocht ik in de toekomst nog eens zoiets hebben, ga ik het zeker weer zo doen."