Huishoudelijke hulpen Nuevo West-Brabant onder de pannen
Bij de overname van het personeel is het volgens de curator de bedoeling dat de arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers niet te veel afwijken ten opzichte van hoe het bij Nuevo was. Het kan wel zijn dat er contracten met minder uren komen en dat sommige medewerkers een lagere functieschaal krijgen.
Dunne margesZoals bij veel andere thuiszorgorganisaties die failliet zijn gegaan, ligt volgens de curator de oorzaak van het faillissement bij 'de dunne marges' die met dit werk worden verdiend. Maar bij Nuevo speelt ook nog een andere oorzaak. Het ziekteverzuim is erg hoog en was op een bepaald moment zelfs hoger dan twintig procent. Dus één op de vijf medewerkers zat ziek thuis. Molkenboer gaat dit nog nader onderzoeken.
Zo'n 1120 mensen in de regio's Brabantse Wal en Breda ontvangen huishoudelijke hulp via Nuevo. Eigenlijk zijn ze klant van Surplus, maar deze organisatie heeft het werk uitbesteed aan Nuevo. Volgens Molkenboer gaan deze klanten niets merken van het faillissement van Nuevo. "Deze mensen houden gewoon hun huishoudelijke hulp en ik verwacht dat de overname door een andere werkgever rimpelloos gaat verlopen."