PSV haalt dertig miljoen binnen met nieuw partnerfonds

8 juli 2016 om 13:59 • Aangepast 21 november 2020 om 09:03
nl
PSV haalt dertig miljoen euro op door het oprichten van een partnerfonds. Philips, ASML, De Mandemakers Groep, BrandLoyalty en VDL Groep hebben zich aangesloten bij het opgerichte partnerfonds. Hierdoor versterkt PSV haar financiële positie.
Profielfoto van van Doorn Bert
Geschreven door
van Doorn Bert

De voorwaarden zijn voor alle partners gelijk. Het rentetarief bedraagt 1,5 procent. Dat bedrag bestaat deels uit nieuw kapitaal en deels uit herfinanciering van oude leningen. De KNVB, de stichting PSV en de vereniging PSV hebben dit investeringsmodel goedgekeurd.
Lange termijn De middelen die de vijf ondernemingen ter beschikking stellen, worden aangewend voor de lange termijn-ontwikkeling van PSV. “We gaan een deel van het geld gebruiken voor bijvoorbeeld het verbouwen en uitbreiden van de jeugd- en profsectie op De Herdgang en het aanpassen van het stadion”, licht algemeen directeur Toon Gerbrands toe.

Wachten op privacy instellingen...

“We gebruiken het daarnaast ook om het eigen vermogen te verstevigen. We zijn geïnspireerd door de aanpak van Bayern München, waar ze door middel van aandelenuitgifte kapitaal hebben gegenereerd. Daar hebben wij niet voor gekozen. Bij ons gaat het om achtergestelde leningen. Onze terugbetalingsverplichtingen beginnen na tien jaar, maar we mogen ook al eerder aflossen. Vanzelfsprekend gaan we er in ons financiële beleid rekening mee houden.”
Gerbrands: 'Fundament PSV verstevigd'Gerbrands is blij met de betrokkenheid van de PSV-partners. “De banden met deze bedrijven zijn zeer hecht, dat blijkt nu wederom. Ze denken op een geweldige manier met PSV mee en zorgen er voor dat het fundament onder onze club weer verder wordt verstevigd.”

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.