Nieuwe directeur BZW: 'Achterstallig onderhoud Merwedebrug is geklungel'
Kroese wil zo snel mogelijk met Rijkswaterstaat, de provincie, Transport en Logistiek Nederland (TLN) en de Eigen Vervoerders Organisatie (EVO) om tafel 'om te kijken hoe we dit soort missers kunnen voorkomen'.
Zie ook: Een dagje dagje Merwedebrug: chauffeur Evert Rijdt geen 12, maar 68 minuten
De problemen met de Merwedebrug kosten de transportsector 500.000 euro per dag. Dat was volgens BZW te voorkomen geweest met goed onderhoud.
Logistieke problemenDe logistieke problemen in Brabant stuiten de BZW al langer tegen de borst. 'Brabant kent heel veel knelpunten en de filedruk neemt dagelijks toe. Dat kunnen we ons niet permitteren. Zeker niet in deze economie,' aldus Kroese, die op 1 oktober Henk Oderkerk opvolgde als directeur bij de BZW.
Zie ook: Brabantse werkgevers willen nú extra geld voor A58 uit meevallers kabinet
Kroese wijst op de problemen met de A16, A67, A2 en A58. 'Veertig procent van het vervoer gaat door Brabant. Maar blijkbaar ziet het ministerie onvoldoende hoe belangrijk Brabant is.'