Mars waarschuwt voor eigen snoepgoed, caloriestickers op automaten
Het gaat om apparaten die op middelbare scholen en scholen in het middelbaar beroepsonderwijs staan. Mars produceert ook onder meer Snickers en M&M's.
Fietsen om calorieën te verbrandenHet concern maakt via de stickers ook duidelijk hoeveel minuten een gemiddelde Nederlander moet fietsen om de calorieën weer te verbranden. De precieze tekst wordt opgesteld in overleg met het Voedingscentrum.
Op basisscholen verkoopt Mars geen producten, omdat het bedrijf volgens zijn eigen regels geen marketingactiviteiten richt op kinderen jonger dan twaalf jaar.
'Transparante informatie helpt'Volgens Mars-directeur Jack Tabbers is er niks mis met zijn producten. “Heerlijke chocoladeproducten passen prima binnen een gezonde levensstijl als je ze met mate consumeert”, zegt hij in het Algemeen Dagblad. "Wij zijn ervan overtuigd dat transparant zijn en informatie geven tot een betere afgewogen keuze kan leiden."
Staatssecretaris Martin Van Rijn van Volksgezondheid spreekt in het AD van een goede stap. “Tegelijk praten we verder, ook met snoepfabrikanten, om ook gezonde spullen in de automaat te krijgen. Er moet voldoende aanbod zijn, zodat kinderen een goede keuze kunnen maken", aldus Van Rijn.