Van Gerwen in trek bij sponsors: 'Merken willen zich graag met hem associëren’
"Ik ben ook maar gewoon een boer", zei Van Gerwen donderdag tijdens zijn huldiging in zijn woonplaats Vlijmen. Daarmee kreeg hij niet alleen veel lachers op zijn hand. Van Gerwen oogstte hiermee ook veel sympathie bij het Nederlandse publiek. Want het Hollandse adagium 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', doet het anno 2017 nog steeds goed.
SympathiekEn precies dat zijn de eigenschappen waar veel merken zich graag mee willen associëren, zegt sportmarketeer Robin Koster van Triple Double uit Eindhoven. "Michael is een zeer benaderbaar persoon. Hij is sympathiek. Merken willen graag meeliften op zijn reputatie."
De sloopkogel uit Vlijmen wordt sinds jaar en dag gesponsord door Keukenconcurrent. "Dat is zo'n bedrijf dat zich graag associeert met de persoon Van Gerwen. Keukenconcurrent wil uitstralen dat het makkelijk benaderbaar is, net als Michael", legt Koster uit.
ExposureDarts als sport zit volgens Koster duidelijk in de lift. "De interesse neemt toe. Niet alleen tijdens het WK, maar ook gedurende het jaar krijgt darts steeds meer aandacht op tv. De exposure is enorm en de sponsors staan in de rij."
Volgens Koster zijn er genoeg bedrijven waarmee 'Mighty Mike' in zee kan. "Michael reist de hele wereld over en slaapt in veel hotels. Hij kent het vlieg- en hotelpersoneel als geen ander. Ik kan mij voorstellen dat een boekingsbedrijf zoals Trivago of bijvoorbeeld een vliegtuigmaatschappij zich graag wil verbinden aan hem."