Privégegevens van wildvreemden bij factuur van apotheek Boots
Dit overkwam meerdere mensen. Wilko Thijssen van Alliance Healthcare, waar de Boots-apotheken onder vallen, spreekt van 'een menselijke fout'. Een medewerker verwisselde op één dag verschillende facturen.
'Telefoon niet roodgloeiend'
Thijssen: "Alle klanten naar wie die dag een factuur is verzonden, hebben we uit voorzorg op de hoogte gesteld. Dat wil niet zeggen dat het ook bij al die klanten is misgegaan."
De Boots-apotheken zitten in heel het land. In Brabant zijn er meer dan tien. Alliance Healthcare wil niet zeggen hoeveel klanten de brief kregen. Meerdere mensen hebben zich inmiddels gemeld na het ontvangen van de verkeerde factuur. Hoeveel precies houdt het bedrijf voor zich: "Dat is bedrijfsgevoelige informatie. Maar het is niet zo dat de telefoon nu roodgloeiend staat."
Verscherpte controles& bloemetje
In de brief staat dat het risico van identiteitsfraude met de gegevens beperkt is. Wel wordt de ontvangers als advies gegeven 'alert te zijn'.
Controles op de verwerking van de facturen zouden zijn aangescherpt. Ook is de fout gemeld bij Autoriteit Persoonsgegevens. De klant uit Rijen die de gegevens van een ander ontving en dat meldde, heeft een bloemetje gekregen.