Internetstoring bij Ziggo voorbij

24 mei 2017 om 16:40 • Aangepast 21 november 2020 om 00:58
nl
De internetstoring bij Ziggo is woensdag sinds het middaguur voorbij. Klanten klaagden sinds dinsdagavond over traag internet van de provider. Ziggo claimde in de ochtend al dat de storing voorbij was, maar iets voor negen uur liet een woordvoerder weten dat dit toch niet het geval was. "De klachten zijn teruggekomen. Vooral de website google.nl laadt niet of heel traag."
Profielfoto van Sandra Kagie
Geschreven door

De problemen speelden sinds dinsdagavond zeven uur. In de hele provincie hadden mensen last van traag internet. Soms was er zelfs helemaal geen verbinding. Woensdagochtend stroomden er wederom honderden reacties binnen van gedupeerde Ziggo-klanten. 
  
Het ging volgens de woordvoerder van Ziggo over 'individuele gevallen'. Zo kon het volgens hem zo zijn dat iemand er last van had, maar de buurman niet. De woordvoerder noemde de storing 'klein'. 

Oplossing?
Wanneer je afgaat op het aantal klachten, waren er in onze provincie echter wel heel veel individuele gevallen. De teller qua meldingen op storingen.nl stond rond negen uur op ongeveer driehonderd. De helft van de piek van dinsdagavond. Tegen elf uur nam het aantal meldingen af.

Het duurde lang voordat de storing was opgelost. "In ons netwerk is een apparaat kapot. We hadden de boel omgeleid. Dat zou afdoende moeten zijn, maar dit was niet het geval."

De klachten stromen binnen
Op allestoringen.nl liep het aantal meldingen over traag internet snel op en ook op onze Facebook-pagina stroomden de boze reacties binnen.

"Als ik naar de bieb zou fietsen om daar een boek te halen, naar huis zou fietsen, koffie zetten en zou gaan lezen heb ik de informatie die ik zoek eerder dan dat ik het nu zou googlen.....stroopwafel erbij ziggo?", reageerde bijvoorbeeld iemand.

Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...



Opgelost? Niet dus!
Dinsdagavond liet Ziggo weten dat de problemen bekend waren. "We hebben klachten gekregen over traag internet en dat hebben we onderzocht. Het probleem ligt buiten ons eigen netwerk, maar heeft wel te maken met onze verbindingen."

Met een aantal andere partijen was dinsdagavond een oplossing gevonden. Rond halfelf zouden alle problemen verleden tijd moeten zijn. Op social media bleven de klachten na dat tijdstip echter nog binnen stromen.

Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


Wachten op privacy instellingen...


 

 

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.