Video

Rosada Fashion Outlet wil naar 2 miljoen bezoekers per jaar

29 mei 2017 om 19:35
nl
Rosada Fashion Outlet in Roosendaal wil binnen vijf jaar groeien van 1,6 miljoen naar 2 miljoen bezoekers per jaar. Dat maakte de nieuwe eigenaar McArthunGlen maandag bekend. Dit bedrijf is Europees marktleider op het gebied van designeroutlets en ook eigenaar van het zeer succesvolle outlet center in Roermond.
Profielfoto van Raoul Cartens
Geschreven door
Raoul Cartens

Zo wil het nieuwe Rosada veel meer gaan samenwerken met de Roosendaalse binnenstad en het naastgelegen recreatiegebied De Stok.

Kabelbaan
Er bestaan zelfs eerste plannen voor een kabelbaanverbinding het stadscentrum, Rosada en De Stok. Volgens centrummanager Francois Peeters kunnen de drie gebieden elkaar versterken bij speciale evenementen, zoals een schaatsbaan op de Nieuwe Markt tijdens de Kerstperiode. "Of denk aan eerst een dagje shoppen bij Rosada en daarna naar de skydive op De Stok. Het bezoek moet een dagje uit worden waar alles aan klopt", aldus Peeters.

De verwachting dat er ook nieuwe grote merken naar Rosada komen, maar daar wordt nu nog marktonderzoek naar gedaan. Daarbij wordt ook zeker gekeken naar de behoefte van Belgische bezoekers, want die geven gemiddels 30 procent meer geld uit dan Nederlanders die naar Rosada komen.

Korting
McArthurGlen exploiteert 24 outletcenters in Europa en er wordt gebouwd aan nog eens vier nieuwe centra. Het aanbod bestaat vooral uit kleding en schoenen, maar ook huishoudelijke artikelen worden er verkocht.

Rosada in Roosendaal heeft nu 125 winkels en levert direct werk aan 500 mensen. Er bestaat nog wel een leegstand van 17 procent, die de nieuwe eigenaar als eerste wil gaan aanpakken. Uitbreidingsplannen zijn er vooralsnog niet.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.