Rosada Fashion Outlet wil naar 2 miljoen bezoekers per jaar
Zo wil het nieuwe Rosada veel meer gaan samenwerken met de Roosendaalse binnenstad en het naastgelegen recreatiegebied De Stok.
Kabelbaan
Er bestaan zelfs eerste plannen voor een kabelbaanverbinding het stadscentrum, Rosada en De Stok. Volgens centrummanager Francois Peeters kunnen de drie gebieden elkaar versterken bij speciale evenementen, zoals een schaatsbaan op de Nieuwe Markt tijdens de Kerstperiode. "Of denk aan eerst een dagje shoppen bij Rosada en daarna naar de skydive op De Stok. Het bezoek moet een dagje uit worden waar alles aan klopt", aldus Peeters.
De verwachting dat er ook nieuwe grote merken naar Rosada komen, maar daar wordt nu nog marktonderzoek naar gedaan. Daarbij wordt ook zeker gekeken naar de behoefte van Belgische bezoekers, want die geven gemiddels 30 procent meer geld uit dan Nederlanders die naar Rosada komen.
Korting
McArthurGlen exploiteert 24 outletcenters in Europa en er wordt gebouwd aan nog eens vier nieuwe centra. Het aanbod bestaat vooral uit kleding en schoenen, maar ook huishoudelijke artikelen worden er verkocht.
Rosada in Roosendaal heeft nu 125 winkels en levert direct werk aan 500 mensen. Er bestaat nog wel een leegstand van 17 procent, die de nieuwe eigenaar als eerste wil gaan aanpakken. Uitbreidingsplannen zijn er vooralsnog niet.