Elke tien minuten een trein, dat blijkt best goed te werken
Tussen zeven uur 's ochtends en zeven uur 's avonds rijden er 144 intercity's op het traject, gemiddeld vallen er drie uit. Dat is vergelijkbaar met het landelijke gemiddelde van de NS.
Het percentage treinen dat op tijd reed met een marge van vijf minuten was bij intercitys 96 procent en bij sprinters bijna 95 procent.
Vaker zitplaats
Volgens de NS hadden reizigers naar eigen zeggen vaker een zitplaats en hoefden ze minder lang te wachten. Ook was het minder druk op de perrons. Dankzij het grotere aantal treinen, was de impact van de verstoringen voor reizigers kleiner.
De proef ging begin september van start. Bij reizigersorganisatie Rover kwamen toen klachten binnen over problemen met aansluitingen.
Daar is ze nog steeds kritisch over. Vooral de aansluitingen tussen de tienminutentreinen en treinen die elk kwartier of halfuur rijden, laten te wensen over, zegt een woordvoerder. "Met name bij het overstappen geeft dat problemen."