Heeft een Helmonds of een Mills bedrijf de slechtste reclameslogan van Nederland?
Het Helmondse bedrijf moet het opnemen tegen onder meer 'Van kop tot kont, worst in de mond'. Molen De Korenbloem in Mill maakt hiermee reclame voor zijn worstenbroodjes.
'We make it transpossible'
Andere kandidaten zijn 'Wij zeggen geen chardo-nee tegen de borrel' van café Lokaal de Ruyter in Nijmegen en 'We make it transpossible' van transportbedrijf H. Essers, dat onder meer een vestiging heeft in Valkenswaard.
Verder doet 'Alles om uw poes mee te verwennen, ook als u een kater heeft' van 4 Cats kattenspeciaalzaak in Amsterdam mee. Net als 'Voor iedere gleuf een doos' van Moniss Verpakkingsmaterialen in Lelystad.
Mensen kunnen tot 14 december stemmen op hun favoriet. De winnaar ontvangt 15 december een Delfts blauw tegeltje met de slogan tijdens de Avond van Taal.
'It's de Cock that makes the man'
"Ons initiatief is niet als opgeheven vingertje bedoeld", legt initiatiefnemer Tefke van Dijk uit. "We willen mensen laten inzien hoe gevarieerd je met taal kunt omgaan en hoe dicht een goede en een foute leus bij elkaar liggen."
In 2013 ging de titel 'slechtste slogan' naar Jan de Cock Mode in Tilburg. Die modezaak pronkte met de tekst: 'It's De Cock that makes the man'. Eigenaar Jan-Hein de Cock was wel verrast over de uitverkiezing. "Want het is helemaal geen slechte slogan. Wij krijgen er uitsluitend positieve reacties op."