'Van kop tot kont, worst in de mond' is misschien wel de allerslechtste slogan van 2017
De andere twee kanshebbers voor de eerste plek hebben ook een dubbelzinnig tintje:
- ‘Alles om uw poes mee te verwennen, ook als u een kater heeft’ van een kattenspeciaalzaak in Amsterdam,
- ‘Voor iedere gleuf een doos’ van een verpakkingsmaterialenbedrijf uit Lelystad.
Geen belediging
De Korenbloem in Mill is helemaal niet beledigd door de nominatie. Sterker nog, ze maken zelfs reclame voor meer stemmen op hun website. De slogan heeft te maken met de ambachtelijke worstenbroodjes van De Korenbloem.
Ramon Ligthart van De Korenbloem hoopt dat ‘zijn’ slogan gaat winnen. Hij vindt het namelijk een hartstikke goede slogan. “Normaal gesproken is een worstenbroodje maar voor de helft gevuld, maar bij ons is hij van kop tot kont gevuld met worst, vandaar de slogan.”
De wedstrijd wordt dit jaar voor de zesde keer gehouden. De uitreiking van de Blauwe Tegel voor de allerslechtste slogan vindt plaats tijdens 'De Avond van Taal' op zaterdag 30 december om halfnegen bij NPO 2.
Tilburgse winnaar
In 2013 ging de titel naar Jan de Cock Mode in Tilburg. De zaak pronkte met de slogan 'It's De Cock that makes the man'.