Hudson's Bay gaat goedkopere merken verkopen, want de klant vindt het warenhuis te duur
De Canadese winkelketen opende een paar maanden geleden drie winkels in Brabant in de oude panden van het failliete V&D.
Verkoopcijfers blijven geheim
Volgens geruchten zouden de verkoopcijfers tegenvallen en er werd zelfs gezegd dat het warenhuis al snel weer zou verdwijnen uit Nederland. Directeur marketing en inkoop Edo Beukema ontkent dat tegenover de krant.
"Ik lees dat ook allemaal en weet dat het speelt. Dat is heel vervelend en niet waar. Het leidt alleen maar af", meent Beukema. De financiële resultaten van het bedrijf mag hij niet prijsgeven van het moederbedrijf, maar de strategie van het bedrijf in Nederland wordt aangepast.
'Klanten vinden prijzen te hoog'
Het bedrijf wil af van zijn dure imago. "Klanten vertellen ons in de winkel en op sociale media wat ze goed vinden en wat niet. Ze vinden de prijzen aan de hoge kant. We missen goedkopere merken. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen."