Tilburgs bedrijf ontwerpt 'Braboticons', Roy Donders en het worstenbroodje voor Facebook

29 maart 2018 om 11:06
nl
Laten weten dat je een worstenbroodje aan het eten bent of naar een concert van Guus Meeuwis gaat? Zeg het met een plaatje! Het Tilburgse conceptbureau LiveWall Group ontwikkelde regionale stickers voor Facebook. Ze zijn nog niet beschikbaar, maar bij LiveWall hopen ze dat Facebook toehapt.
Profielfoto van Ilse Schoenmakers
Geschreven door

De pilot met de 'Braboticons' telt dertien stickers. De eerste acht daarvan zijn al bekend: de Brabantse vlag, de Bossche bol, Guus Meeuwis, het worstenbroodje, Philips, Efteling, Schrobbelèr en Roy Donders. 

Brabant presenteren
"Bij Amerika denk je meteen aan New York en bij Brabant aan het worstenbroodje en Guus Meeuwis. Wij vinden het geweldig om Brabant zo te presenteren", aldus Chris Pelk van de LiveWall Group. 

1 april
In eerste instantie vertelde LiveWall ons dat Facebook Brabant heeft gekozen als eerste provincie voor een nieuwe pilot, vanwege het positieve imago en de technische vooruitgang in de regio. De stickers zouden dus sowieso werkelijkheid worden.

Dat bleek een 1 april-grap. Maar de ambitie is wel serieus en de stickers kunnen, als Facebook het wil, zo geïmplementeerd worden!

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.