'Zo.' Bavaria neemt oude bekende slogan terug

15 augustus 2018 om 15:51
nl
Jarenlang hoorde je in de Bavaria-commercial eerst een zacht gesis van het openen van een biertje en daarna de slogan: 'Zo. Nu eerst een Bavaria'. In november 2016 besloot de brouwerij die bekende slogan te veranderen in: 'Welcome to the family'. Maar na bijna twee jaar gaan ze weer terug naar die oude, veel bekendere slagzin.
Profielfoto van Roxanne Hazenberg
Geschreven door

Bavaria, tegenwoordig onderdeel van Swinkels Family Brewers, komt na twee jaar weer terug bij de oude, bekende leus, maar alleen binnen Nederland. "Die slogan is natuurlijk bekender, omdat we die jarenlang hebben gehad", vertelt een woordvoerder van Bavaria. "We hebben gemerkt dat de 'Zo' campagne zich beter leent om ons verhaal te vertellen en te laten zien dat we dat biermerk met een knipoog zijn." 

In het buitenland blijft het bedrijf wel met 'Welcome to the familiy' werken. "Dat is een slogan die zich juist leent voor internationale campagnes. 'Zo' is echt bedoeld om regionaal relevant te zijn." 

Creativiteit de vrije loop
Oud en vertrouwd of niet, origineel is het natuurlijk zeker niet. Dat moeten wij Brabanders, grappig als we zijn, beter kunnen. De redactie van Omroep Brabant kwam al met de volgende: 

- Bavaria bier in blik, ik giet het allemaal in mijn mik.
- Geef eens heel gauw hier, dat is mijn krat Bavaria bier. 

Dit zijn de pareltjes waar jullie mee komen:
- Zo, gewoon weer een Bavaria. - Nico de Bruin  
- En met een Bav, maken we het af! - JmB
- Het zingen van de mooiste Aria doe je na een heerlijke koele Bavaria. - Jeroen Pasmans
- Heb nog nie zat, ik wil nog een BAVARIA vat! - Maarten
- Ik ben een Bavariaan - Maud

Heb jij een betere zin? Laat het ons weten! 

Wachten op privacy instellingen...

 

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.