Video

Restaurant vindt rietjesincident erg pijnlijk: 'Ober heeft vannacht niet geslapen'

6 september 2018 om 19:20
nl
“Dit is ongelukkig, pijnlijk. Het kan niet. Daar is iedereen het wel over eens, denk ik.” Bij RAW in Tilburg zijn ze niet blij met de medewerker die ervoor zorgde dat het restaurant landelijk nieuws werd. De ober schreef op het bonnetje van een klant die geen rietje wilde: ‘wat een kutleven’.
Profielfoto van Maaike Cnossen
Geschreven door
Maaike Cnossen

“De ober heeft vannacht niet geslapen. Hij vond het zelf ook heel pijnlijk. Hij schaamt zich de ogen uit zijn kop”, vertelt zijn baas, Leander Willemstein. 

Hij legt uit dat het personeel onderling opmerkingen voor elkaar opschrijft, maar dat het niet de bedoeling is dat die op de bon van de gast komen te staan. Het gaat dan bijvoorbeeld om teksten als dat een gast geen saus wil of extra suiker bij de koffie. Nu kwamen de opmerkingen 'Geen rietje, wat een kutleven' en 'Geen rietje, want ik heb zo’n filmpje op Facebook gezien, echt kut man' alleen wel op het bonnetje van Willemijn Peeters te staan. 


Langs bij bedrijf Willemijn
De uitbater van het restaurant heeft inmiddels contact met haar gehad. “Dat was een prima gesprek. We gaan in samenspraak op zoek naar een mooie oplossing”, vertelt Willemstein. Hij vindt het zelf een goed idee om de bewuste ober eens twee dagen mee te laten lopen binnen het bedrijf van Willemstein.

Ze heeft een bedrijf dat zich richt op het verminderen van het gebruik van plastic. Dit was dan ook de reden waarom zij geen plastic rietje wilde. Iets wat Willemstein goed kan begrijpen. “Wij hebben als bedrijf vorige week besloten om plastic rietjes te vervangen voor kartonnen versies. Dit hele incident was eigenlijk dus niet eens nodig geweest.”

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.